Vesparijden tijdens corona

Ook al starten we officieel als Club het seizoen pas in het voorjaar van 2021, we hadden ons de herfst van 2020 toch anders voorgesteld. Nu Covid-19 ons voor een tweede keer in de greep houdt, lijkt het alsof in groep met de Vespa rijden niet voor de nabije toekomst zal zijn. Enkele ritten die in de maanden november en december op het programma stonden, vallen zo in het water. Corona gooit dus heel wat roet in het eten, maar laat ons vooral positief naar de toekomst kijken.

Onlangs nam de Vlaamse regering de moeilijke beslissing om het beoefenen van sport aan banden te leggen in een nieuwe poging om de verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. Sporten in open lucht wordt voortaan enkel nog toegestaan met maximaal vier personen, met inachtname van de nodige afstandsregels. En samenscholingen - afspreken aan bijvoorbeeld het clublokaal of ergens onderweg halt houden - zijn voortaan verboden. In groep gaan rijden is dus niet langer mogelijk.

Eerste clubactiviteit

Samen met het bestuur werd afgesproken om in het najaar alvast enkele ritten voor het volgende seizoen te gaan verkennen. Met de nieuwe Vespaclub plannen we tijdens het seizoen gemiddeld elke maand één rit van ongeveer 90 kilometer. De nieuwe maatregelen zorgen ervoor dat ons geduld nog iets langer op de proef zal worden gesteld. Voor de eerste clubactiviteit wordt uitgekeken naar de nieuwjaarsreceptie op zondag 21 februari. Onmiddellijk het eerste moment waarop alle leden elkaar coronavrij kunnen ontmoeten en kan worden uitgekeken naar leuke ritten in het nieuwe Vespaseizoen!

Met de nieuwe Vespaclub Koksijde plannen we tijdens het seizoen gemiddeld elke maand één rit. De volledige kalender vind je op de website.

Kalender 2021

Ondertussen zijn we met het bestuur volop bezig om onze evenementenkalender 2021 samen te stellen. Zo staan er zes clubritten gepland, een ride-out en een Kerstrit voor het goede doel. Van zodra alles vast ligt (onder voorbehoud van last-minute coronawijzigingen) kan er worden ingeschreven via de kalender op de website www.vespaclubkoksijde.be. Leden worden ook via mail op de hoogte gebracht en je kan onze Facebookpagina volgen voor meer updates.

Lid worden

Lid worden van Vespaclub Koksijde voor het Vespaseizoen 2021 is mogelijk via het inschrijvingsformulier op de website. Het lidgeld voor 2021 bedraagt 20 euro en is geldig voor het volledige kalenderjaar.

De inschrijvingen zijn nu open. Lidkaarten worden verdeeld op de eerstvolgende clubactiviteit. Tot dan?

Zorg goed voor uw naasten en hou moed; wij kijken alvast uit naar een leuk, veilig en covid-vrij 2021!

72 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts