Eerste editie Italia Classics groot succes

Bijgewerkt op: 23 jun. 2022

Afgelopen zondag 19 juni streken ruim 100 vespa’s neer in de put voor het gemeentehuis van Koksijde voor de eerste editie van de Italia Classics. Vespaclub Koksijde organiseerde het evenement dat vespisten uit heel België lokte, met als uitschieter een rijder uit Maasmechelen die na een rit van maar liefst 250 km met de prijs voor verste rijder naar huis ging!

Alle rijders verzamelden al vanaf 8 uur in het centrum van Koksijde en gingen na een ontbijt voor een rit van 84 km doorheen de streek via Koksijde naar Sint-Idesbald, Adinkerke, Bulskamp, Steenkerke, Booitshoeke, Pervijze, Schoorbakke, Ramskapelle, Mannekensvere, Middelkerke, Lombardsijde, Nieuwpoort, Groenendijk, Oostduinkerke, Wulpen en terug naar Koksijde. Onderweg reden de vespisten langs heel wat bezienswaardigheden uit de regio. De rit was bepijld, maar kon ook worden afgelegd in groep, wat de meesten ook deden.

Een 30-tal classics - handgeschakelde Vespa’s en Lambretta’s - reden samen onder de deskundige begeleiding van wegkapiteins van de Vespa Hombres uit Oostende, een groep vesparijders die enkel met handgeschakelde scooters rijdt. Na afloop van de rit werd iedereen op het gemeenteplein feestelijk ontvangen voor aperitief en lunch en genoot men van een optreden van de coverband Tante Kieken.

Voor dit initiatief kon Vespaclub Koksijde rekenen op de medewerking van de gemeente én de handelaarsvereniging Hartje Koksijde die er dat weekend ook haar jaarlijks braderieweekend hield.

De Koksijdse vereniging werd opgericht in volle coronapandemie eind 2020 en kan nu al steunen op een stevige achterban van bijna 100 leden die samen een hechte vriendenkring vormen en er regelmatig op uit trekken voor een ritje in de streek.

De club organiseert jaarlijks zo’n 25 activiteiten en iedereen met een Vespa kan lid worden. Alle informatie vind je op www.vespaclubkoksijde.be Alle foto's kunnen worden bekeken op onze Facebookpagina.

De route die werd gereden kan HIER worden bekeken en gedownload.

Pieter Brys, voorzitter Vespaclub Koksijde.

119 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts